Sökoptimering (SEO) är ett kritisk aspekt om man vill synas på nätet. Kom ihåg att inte blanda ihop Sökmotormarknadsföring (SEM) som istället fokuserar på ”betala-per-klick” (PPC) marknadsföring för att skapa trafik.
Kunder vänder sig allt mer till internet som sin första undersökningsmetod i sin köpsprocess, vilket förklarar varför vikten av att kunna hittas på internet är enorm. Man kan med säkerhet säga att om kunderna inte hittar dig online, så hittar dem garanterat dina konkurrenter.
Processen sökoptimering innebär att man förbättrar visibiliteten och tillgängligheten av en hemsida på sökmotorernas resultatsidor (SERPs). Poängen är huvudsakligen att få avkastning på sin investering, medans man försöker nå topp rankning utan att behöva betala sin väg till toppen av sökmotorer.
Sökmotorerna utvecklas och uppdateras ständigt – vi lägger ner mycket tid på att hålla oss ajour om hur man fullt utnyttjar sökmotorernas tjänster och operationer. På Online Innovation tar vi hänsyn till allt från hur sökmotorerna fungerar och vad folk söker efter; till vad de faktiska sökorden som används och vilken sökmotor som föredras av den aktuella målgruppen.
Våra webbutvecklare optimerar hemsidor under utvecklingen och design processen, vilket säkerställer att dem är sökmotorvänliga. Detta involverar inte bara sidlayouten men också hur innehållet och information blir tolkad eller märkt.
Om är seriös med att ha ett försprång på dina konkurrenter på sökmotorresultat sidorna (SERPs) , så bör du veta att sökoptimering (SEO) är en pågående och ändlös process. Det är helt omöjligt att förutspå när Google kommer besöka din hemsida och hur de kommer processera, indexa och tolka ditt innehåll, speciellt som en nystartad hemsida. Med det sagt kan en bra rankning på Google’s SERPs i vissa fall ta månader av övervakning och justeringar.